Foretellix משיקה את טכנולוגיית Foretify למדידה כמותית של בטיחות הרכב האוטונומי

גרסת הדפסה
Foretify
צילום מסך ממערכת Foretify של פורטליקס

חברת הסטארטאפ הישראלית Foretellix, שמפתחת כלים למדידה כמותית של בטיחות הרכב האוטונומי(Measurable Safety) , מכריזה היום על השקת טכנולוגיית Foretify. טכנולוגית Foretify ש-Foretellix משיקה מביאה לתעשיית הרכב האוטונומי גישת וריפיקציה מוכחת הנקראת Coverage Driven Verification, הנמצאת בשימוש נרחב בתעשיית השבבים.

 

הטכנולוגיה תאפשר לתעשייה לעבור מהתמקדות בכמות הקילומטרים שנסע הרכב הנבדק להתמקדות ב'איכות הכיסוי': כיסוי של מאות מליוני תרחישים הנדרשים על מנת להגיע לבטיחות וחילוץ המדדים המוכיחים זאת. גישה זו תסייע לצרכנים, מפתחי רכב אוטונומי, חברות ביטוח ורגולטורים לבנות אמון ברמת הבטיחות הנדרשת על מנת לאפשר שימוש נרחב ברכבים אוטונומיים.


Foretellix הוקמה על ידי צוות מומחים בעלי שם ונסיון מוכח, חלוצים בתחום הוריפיקציה של מערכות מורכבות בתעשיית השבבים. גישת - Coverage Driven Verification אשר המציאו, נמצאת כיום בשימוש נרחב בתעשיית השבבים. יזמי Foretellix התאימו ושיכללו גישה זו לעולם הווריפיקציה ובדיקות הבטיחות רכבים אוטונומיים.
עם השקתה של טכנולוגיית Foretify, מפתחי רכב אוטונומי יוכלו להשתמש בגישת

Coverage Driven Verification על מנת לכסות את מרחב התרחישים הקריטיים לבדיקה של רכב אוטונומי, ומתוך מרחב זה לחלץ מדדים כמותיים על מנת להוכיח את 'איכות הכיסוי' והבטיחות.
זאת, בניגוד לשיטות הבדיקה והמדדים המקובלים כיום, אשר מבוססים על תיעוד נסיעות פיסיות או וירטואליות (בסימולציה) ומדידת מספר הקילומטרים, מספר הכשלים ו/או מספר הפעמים שבהם הנהג האנושי לקח את השליטה על הרכב. בשיטה זו, כמות הקילומטרים שהרכב האוטונומי נוסע במהלך הבדיקות ומספר הפעמים בהם נדרש נהג אנושי להתערב בפעולת הרכב אינם עומדים ביחס ישיר לתרחישי הנהיגה הבסיסיים ותרחישי הקצה הנדרשים על מנת לוודא בטיחות.

טכנולוגית Foretify כוללת שפה עילית בשם SDL (Scenario Description Language), שתהיה פתוחה לכל, אוטומציה חכמה, כלי אנליטיקה ומדידה. הטכנולוגיה מציעה שתי פריצות דרך משמעותיות לניהול המורכבות של בניית מאות מליוני התרחישים ואיסוף מדדי הבטיחות: 'One to Many' – מאפשר לייצג בעזרת הגדרת תיאור אבסטרקטי בודד כמות עצומה של תרחישי נהיגה שונים . 'Many to One' – מאפשר לרכז מספר רב של בדיקות המבוצעות על פלטפורמות בדיקה שונות (סימולטורים, מרחבי ניסוי, מערכות חומרה/תוכנה היברידיות, ורכבי ניסוי) ל-Dashboard אחד המכיל מדדי כיסוי הקריטיים להחלטה האם הרכב האוטונומי בטוח.

"אנו מאמינים שהמעבר של תעשיית הרכב האוטונומי מספירת מספר קילומטרים לבדיקת איכות כיסוי התרחישים יסייע במימוש הפוטנציאל האמיתי ושימוש נרחב ברכבים האוטונומיים" אמר זיו בנימיני, מנכ"ל פורטליקס. "פריצות הדרך שמאפשרת טכנולוגית Foretify - 'One to Many' ו-'Many to One' - יאפשרו ללקוחותינו לנהל את המורכבות העצומה הנדרשת לוריפיקציה של רכבים אוטונומיים ולספק מדדים כמותיים לבטיחות".



עוד בתחום שבבים

כתבות נוספות בתחום

‫שבבים‬
עסקת מכירת סימנטק לברודקום התפוצצה בשל ויכוח על המחיר
לפי התקשורת בארה"ב, סימנטק עמדה על כך שהרכישה תיעשה לפי מחיר של לכל הפחות 28 דולר למניה לפי שווי של 22 מיליארד...
קרא עוד
שבבים
אינטל מדווחת על התקדמות בשבב הקוגניטיבי-ביוני שלה
"Loihi איפשר לנו ליצור רשת עצבית עם spikes המחקה את הייצוג העצבי וההתנהגות היסודיים של המוח. התברר לנו שפתרון SLAM הוא...
קרא עוד