פורטל תעשיית השבבים בישראל מבית מגזין

פורטל תעשיית השבבים בישראל מבית מגזין

צ'יפורטל - פורטל של תעשית השבבים בישראל
חדשות מתעשיית השבבים בישראל

better_place_charging
עמדת ההטענה של המכונית החשמלית של חברת בטר פלייס בפי גלילות. צילום: מתוך ויקיפדיה

יצרניות הרכב, ספקיות התשתית וממשלות העולם מתמקדות יתר על המידה בפיתוח רכבים חשמליים מונעי סוללה בלבד (EV), וביעדים סוציו-פוליטיים של פיתוח תשתיות, אולם אינם מעניקים תשומת לב נאותה לשיקולי צרכנים, אשר יכריעו בסופו של דבר את הצלחת הרכבים החשמליים, ובעיקר בטווח הקצר. כך על פי מחקר חדש שערכה גרטנר (ניו יורק: IT) - חברת המחקר והייעוץ הבינלאומית המובילה לתחום ה-ICT.

גרטנר ממשיכה להחזיק בתחזיתה מ-2009, לפיה נתח רכבי ה-EV מכלל מכירות הרכבים הכוללים טכנולוגיה כלשהי להפחתת זיהום אוויר בשוקי הרכב התעשייתיים בעולם, יסתכם בטווח של 5%-8% עד 2020, ויצמח לטווח של 15%-20% עד 2030. המחקר, שנערך בארה"ב, מעלה כי הצרכן האמריקני חיובי באופן כללי לגבי רכישת רכב  EV, אולם היצע הרכבים הנוכחי אינו עונה על דרישות הצרכן מבחינת מחיר, שימושיות וחסכון בהוצאות.

על פי המחקר, 21% מהנהגים בארה"ב מעוניינים לשקול רכישת EV כרכב הבא שלהם, אולם כשליש מהם אינם מוכנים לשלם מחיר של מכונית יוקרה כדי לרכוש מכונית חשמלית, ולמעשה 5% בלבד מוכנים לשלם 10,000 דולר יותר עבור רכב כזה. לגבי תצרוכת האנרגיה, מעלה המחקר כי 22% מהמשיבים יהיו מרוצים מרכב חשמלי בעל טווח של 190 ק"מ, ואילו 12% יסתפקו גם בטווח של 50-100 ק"מ. מבחינת זמן טעינת המצבר, אמרו 56% מהמשיבים כי 12 שעות הן זמן טעינה סביר מבחינתם.

"אימוץ רכבי ה-EV בקרב הצרכנים ניצב מול אתגר שאינו קשור לתשתיות כלל – להגיע אל שוק המיינסטרים. הרכב החשמלי האידאלי עדיין לא קיים בשוק הרכב של היום, וכנראה שיידרש דור טכנולוגי נוסף על מנת שייווצר. על מנת שהרכבים החשוהחלפת מצברים בתחנות הדלק. הפרויקט כבר מביא בחשבון שיקולים צרכניים, כמו זמן החלפה מהיר של המצבר, חסכון בעלויות על ידיSmart Grid  ומערכת IT תומכת, עם מודל מכירה בשיטת Miles מליים יימכרו בקנה מידה רחב ויהוו אלטרנטיבה של ממש למנוע הבעירה הפנימית ולמנועים ההיברידיים, על יצרניות רכבי ה-EV לשפר את יחס העלות-תועלת של הרכבים, ולשכנע את הצרכנים שאין צורך בשינויים התנהגותיים", אומר ת'ילו קוסלובסקי, סגן נשיא ואנליסט בכיר בגרטנר.

גרטנר ממליצה לממשלות העולם להגדיל את המימון של תוכניות רכישה צרכניות, על מנת להגיע לנפח מכירות משמעותי של רכבי ה-EV בטווח הקצר. בנוסף, על מנת לצמצם את התלות בנפט ואת זיהום האוויר, על הממשלות להגביר את מימון תוכניות המו"פ של טכנולוגיות לייצור אנרגיה חליפית ומפחיתות את צריכת האנרגיה, ולעודד את השימוש בתחבורה ציבורית ונסיעה משותפת.

ברוך גינדין, מנכ"ל גרטנר המזה"ת: "מדינת ישראל היא המתקדמת בעולם ביישום תוכנית המכונית החשמלית, שנולדה בכלל עקב יוזמה פרטית של 'בטר פלייס', ואנו נמצאים במצב בו אנחנו יכולים לייצא את הידע למשקיעים שרוצים להתחיל מיזם דומה במדינות אחרות. כבר השנה אנו צפויים לראות בארץ רכבים על הכביש, לאחר השלמת פריסת מאסה קריטית של עמדות טעינה as a Service. ההבטחה לצרכן הסופי כוללת מצבר לטווח של 160 ק"מ, חסכון בכסף והפחתה משמעותית של זיהום האוויר, כאשר היישום, המימוש וחובת ההוכחה של הבטחות אלו הם אלה שיקבעו בסופו של דבר את הצלחתו של הפרויקט."
עוד בתחום טכנולוגיות ירוקות
תגובות (0)Add Comment
כתוב תגובה
 
 
יותר קטן | יותר גדול
 

security image
העתק תווים מוצגים


busy

שדרת הלוגואים

  • 1-Synopsys_Logo_HQ
  • 2-Umclogo
  • 3-EMC
  • 1
  • 5-Gary
  • 6-SIA
  • 7-muadon-shovevim
  • 8-Logo_Chipex
  • 9-Chiportal_logo_HR
  • 10-TAPEOUT_Logo
 
www.Deezee.co.il בניית אתרים בעצם גלישתכם באתר הכנם מסכימים לתנאי השימוש בו - לחצו כאן לקריאת תנאי השימוש - כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010


CHIPORTAL RSS FEEDS
מאמרים ומחקרים
מוצרים חדשים והודעות לעיתונות